Tuesday 21 June 2011

JUS YANG ADA DI HMS


Jus Tok Guru merupakan gabungan makanan sunnah yang disebut didalam Al-Quran dan Hadith.
Antaranya ialah Delima, Kismis, Kurma, Habbatus Sauda, Za'faran, Madu dan Zaitun.
Jus Tok Guru
Khasiat:
  • Memelihara kesihatan tubuh badan
  • Membantu mengatasi masalah kesihatan
  • Merangsang dan meningkatkan kecerdasan otak
  • Mencegah rasa mengantuk dan keletihan.
Jus Tok Guru adalah produk keluaran bumiputera Islam dan dijamin HALAL
 Harga : RM 20.00 / 180ml



JUS AL-KHAIRA                                              

HARGA RM 41.00

Jus Al-Khaira (250 ml) mengandungi 10 ramuan utama yang mana dikatakan makanan semulajadi yang terbaik di alam ini dan mempunyai banyak kebaikan. Ianya terdiri dari ekstrak-ekstrak delima, kurma, kismis, buah tin, badam, aloe vera, centella, madu asli, gamat dan minyak zaitun. Antara khasiat bahan-bahan ini adalah:

KESAN KEBAIKAN 10 EKSTRAK JUS ALKHAIRA




Istimewanya buah zaitun sehingga disebut di dalam Al-Quran, menunjukkan keunikan buah ini. Negara-Negara di sekitar Laut Mediterranean seperti Greece, Itali dan Sepanyol tahu tentang khasiat minyak zaitun ke atas tahap kolestrol yang tinggi dalam darah, system pernafasan, penyakit jantung, sakit telinga, sembelit, sakit perut, kulit yang kering dan berkedut, serta mengurangkan risiko penyakit batu dalam hempedu.




Gamat adalah spesis laut terkenal dengan keajaibannya untuk membaikpulih luka dalaman dan luaran, ulser, sakit dada, sakit tekak, selsema dan kulit terbakar. Gamat telah diketahui mengandungi sel-sel untuk pertumbuhan yang baru dalam sel badan tulang, kolagen dan menyegarkan badan serta melembutkan kulit




Delima adalah buah yang terawal di dunia. Al-Quran ada menyebut delima adalah buah dari taman di syuga. Ia dapat membantu imunisasi badan daripada pelbagai penyakit dan juga kaya dengan antioksida dan nutrisi yang dapat membantu mengekalkan keremajaan.


MADU ARAB

RM 45.00


Madu arab berbeza daripada madu minda. Madu arab merupakan gabungan madu dan habbatus sauda (nigella sativa). Sebagai rawatan untuk mental, fiz  


1. Madu arab
2.Serbuk habbatus sauda
3. Minyak habbatus sauda
4. Garger
5. Hulba
6. Minyak Za'faranalah

No comments:

Post a Comment