Tuesday 7 May 2013

SUSU HALIB'S




Halib's adalah susu yang telah dikeluarkan oleh IMP (Islam Manufacturing Practise) adalah susu penuh krim yang mengandungi kismis, kurma, kalsium dari rumpai laut dan lysin. Ia diperkaya dengan AHA dan DHA. 

1) Kismis
Menurut pandangan pakar-pakar pembangunan kanak-kanak, kismis mempunyai banyak khasiat pemakanan, serat, antioksidan, vitamin dan kalsium yang merupakan nutrisi penting untuk badan. Kismis juga mempunyai kandungan gula daripada buah yang asli. Ia mampu memberi tenaga yang konsisten kepada kanak-kanak. Kajian juga mendapati kismis yang kaya dengan potassium dan rendah dalam sodium membantu mengurangkan tekanan darah tinggi.

Nabi Muhammad SAW bersabda:
"Biasakanlah memakan kismis kerana kismis dapat menghilangkan kepahitan (hempedu/cairan kuning), menghilangkan lendir, menyehatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih".

2) Kurma
Kurma ialah sejenis tumbuhan yang dikenali dalam bahasa saintifiknya sebagai Phonex dactylifera. Kajian sains membuktikan buah kurma kaya dengan unsur zat besi dan kalsium.Kanak-kanak amat digalakkan memakan buah kurma kerana ia dapat membantu dari segi proses pembesaran dan pembentukan minda kanak-kanak.
Nabi Muhammad SAW bersabda:
"Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya."

Unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurma adalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu. Bagi Ibu-ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, maka dengan memakannya dapat menggalakkan pertambahan kandungan susu. Ianya juga berperanan dalam pertumbuhan kanak-kanak damit dan pembentukan darah dan sumsum tulang. Antara kajian lain yang dijalankan membuktikan bahawa kurma antara makanan yang paling pantas diproses sebagai bekalan tenaga. Kurma tersebut akan segera dibakar dan ia akan disalurkan ke bahagian anggota lain dan otak.


3) Seaweed Calsium
Seaweed Calsium diekstrak daripada rumpai laut yang merupakan kalsium organik yang paling mudah diserap oleh tubuh kita. Ia merupakan sumber kalsium yang baik dan efektif untuk tubuh berbanding sumber kalsium yang lain.


4) L-Lysine
L-Lysine merupakan asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita. Ia amat diperlukan oleh tubuh kerana ia membantu dalam penyerapan kalsium.


5) Arachidonic Acid (AHA) & Docosahexaenoic Acid (DHA)

Ia boleh mempengaruhi tingkat kecerdasan otak pada bayi, unsur tersebut merupakan komponen penting untuk membangun jaringan saraf di retina dan otak. Kadar penyerapan lebih baik oleh darah, mempengaruhi ketajaman penglihatan, dan perkembangan otak pada bayi


Cara-cara bancuhan Susu Halibs :
1. Masukkan air mineral @ air biasa seeloknya air yang ditapis ikut sukatan tertentu
2. Masukkan air panas @ air suam ikut sukatan yang tertentu
3. Masukkan Susu Halib's ke dalam botol yang berisi air dan sebelum goncang ikut langkah ke 4.
4. Pusingkan botol 3 kali ikut arah jam beserta istighfar 3 kali dan;
5. Pusingkan lawan arah jam 3 kali beserta Selawat (Sholawat) dan kemudian baru goncang.
" Insya Allah, mudah-mudahan anak-anak kita dijauhi dari sebarang penyakit "



Boleh sms kami atau
Belian online produk HASANAH << klik



~ Produk Muslim untuk Semua~

Hasanah Muslim Shop (017-8858851)

No comments:

Post a Comment